torsdag 30. august 2012

NYDELIGE DAGEN!

Våkna opp i dag - stiv og støl både her og der - etter gårsdagens sykkeltur...for de som ikke fikk det med seg på Facebook, så sykla jeg og ei venninne til kreativ-klubben vår - som i går kveld var oppi Sørvikmarka..siden jeg er med på sykkeltrimmen også, tråkka vi oss bort til Gressholman først, så jeg skulle få klippet kortet mitt. Det ble 3 mil ene veien - og 2,2 mil hjem igjen...syns det er bra jobba, jeg da =)

Men nok om det - det er dagen i dag som bloggen skal omhandle..

Da jeg hadde knødd meg ut av senga - med en liiiitt snodig gange etter gårsdagen - så jeg at været var jo utrolig flott i dag også..så noe ville jeg finne på..men hva? Hadde litt tidspress på meg, for en av tanteungene mine skulle komme senere på dagen for å klippe guttungen - og da er det jo litt greit å være hjemme til hun skulle komme.. så da falt valget mitt på Storhornet ved Aunfjellet.. har ikke vært der på maaaaange år - så det så jeg for meg kunne bli trivelig.

Slengte et eple og vannflaska i sekken, røsket tak i kamera og la på dør.. parkerte oppe på Høgda og la i vei med liv og lyst - for en fabelaktig dag.. kom meg godt og vél en kilometer oppover i lia da jeg fant ut at første bildet skulle taes...og....oh-uuhhhh....kamera lå igjen i bilen!!! Hadde det så sabla travelt med å komme meg i siget, at jeg hadde glemt hele greia.. hadde jeg tid til å gå tilbake..hmmm...nei, jeg fant ut at det kunne bli litt vél mye stress, så kameraet på telefonen fikk duge..

Som tenkt så gjort, så jeg knipsa i vei....Storhornet ligger helt til høyre i bildet. Sist jeg var oppe der, kravla og kraup jeg opp fra et annet sted - syns å huske at det var veeeldig bratt - så denne gangen valgte jeg å legge kursen over åsryggen og opp..

Er jo ganske så flink til å rote meg bort på ville veier for å undersøke saker og ting - men (takket være tidspresset igjen) hold jeg meg til den smale sti..og for en flott sti det var =)

Et godt stykke oppover i lia, fant jeg denne knausen..utrolig flott.. har prøvd å kikke litt på kartet og lurer på om det kan være Storhaugen..?? Noen som vet? Kom gjerne med innspill... tok meg i alle fall en liiiiten pustepause og heiv innpå litt vann, før jeg traska meg videre..

 Det heter seg jo at alle veier fører til Rom - men seriøst - disse veiene her trur jeg bare fører opp til Storhornet, hehe ;o) Men nydelig - ja det er det ikke tvil om..

Og hva er vel en fjelltur uten litt stein og ting og tang? FANTASTISK!

Hornvatnet rett ned her - om jeg ikke har blingsa på kartet...

Skal innrømme at jeg sleit en periode oppover.. vet ikke om det var etterdønningene fra gårsdagen, eller om det bare rett og slett var en av DE dagene - men jeg pusta & pæsa og fekta med armene & spytta fluer om hverandre - men sååå - oh lykke - TOPPEN!!!
Var ganske sterk vind der oppe - så jeg satte meg i skjul bak varden og spiste eplet mitt og nøt den fantastiske utsikten...vinden ulte og røska i alt den kunne få tak i - og der satt jeg totalt i min egen verden og lot tankene fly - og hadde egentlig ikke lyst å rikke meg en millimeter derifra..men sukk...det var den tidsfristen, da... 
Men før jeg starta på hjemveien, måtte jeg jo ta litt bilder...

En utrolig utsikt over Grytøya

Andørja i det fjerne..

Og mot Aunfjellet - og hvis jeg nå ikke var totalt skeiv i tryne når jeg sjekka kartet, er Keipen mot venstre og Litlehornet den grønnkledde toppen mot høyre, og Elgen den grå toppen som stikk opp rett bak der..



Tok et par bilder på nedoverturen også - og her bare måtte jeg sette meg ned litt.. vinden sveipte over sivene i vannet og lagde de mest utrolige risle-lyder..ble helt bergtatt, jeg.. skal innrømme at jeg er faktisk veldig svak for akkurat sånt - vind, altså... og jeg formelig elsker det når himmelen er mørk og lummer og høst-stormene raser rundt meg så det drønner i trekronene...ooooooooooh....blir helt ekstatisk bare jeg tenker på det.. er ikke vår-yr, jeg - men høst yr, hehe =)
..og er jeg heldig og får litt tordenvær i tillegg.....O´fryd & glede..

Resten av turen gikk faktisk veldig kjapt, og før jeg visste ordet av det var jeg nesten nede..gløtta meg nå rundt både her og der.. og yepp - der er ikke tvil - høsten er i anmarsj, den.....



 ......så da er det vel bare å sette seg ned og begynne å vente på stormene,da.....








2 kommentarer:

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)