torsdag 9. august 2012

HÆRLIGE TORSDAGEN!!

WOW!! -sier jeg bare - for en utrolig nydelig dag dette ble..var grått og tungt da jeg sto opp, men det klarnet til utover dagen og ble et helt fantastisk vær =)

Og fantastisk vær i nord-Norge, DET må utnyttes maks - så jeg "tvang" guttungen med meg ut på sykkeltur.. hehe..var litt smågrinete på mora si til å begynne med - men heldig vis er han en grei kar, og er aldri sur lenge... så vi heiv oss på syklene og tråkka i vei.. han ble hengende litt etter den første bakken fra oss og opp mot hovedveien - så jeg skulle være snill å vente på han ved å sykle svææært sakte i ring - jepp - der klarte ho gamla å tryne så lang ho var, hehe.. har et solig blåmerke  og skrubbsår på ene skinnleggen.. men pyttsan - yrkesskade, kaller vi det ;o)

Med meg vél stablet opp på sykkelen igjen, satte vi kursen sørover - ut av byen.. MIN plan var å sykle til det ene sykkelpunktet (har jo meldt meg på sykkeltrimmen i tillegg til 10 på topp) som ligger ved Gressholman, sånn ca. 2 1/2 mil (eller?) fra byen.. men DET gikk i vasken, gitt.. da vi kom til Rema Kilamyra - ca. 1 mil hjemmefra, var den stakkars tenåringen min totalt skutt.. vet jo at jeg er i bedre form enn han - og jeg ville jo ikke ta helt drepen på han heller - så jeg lot han få viljen sin, og vi syklet hjem igjen etter først å ha kostet på oss en liten is-kaffe hver..

Men dagen var jo enda ikke omme - og fremdeles like nydelig - så da vi kom hjem, byttet jeg ei særdeles søkkblaut t-skjorte ut med ei tørr og skiftet sko - og trasket meg en tur opp på Keipen.. det er sååååå utrolig flott utsikt derifra.. bare se:

Rett og slett fantastisk!

Når det ikke var noen til å ta bilde av meg - måtte det bli skyggen min som ble modell i stede ;o)

Elgen til venstre - Keipvannet i midten og Grytøy/Grøtavær til høyre..

Laaangt der nede - litt nedfor midten på bildet - står han "Mosart" (bilen min, hehe)

Årbostadtinden ca.midt på bildet...hjemmeeeee... mamsen bor rett under toppen <3

Nesten nede ved veien igjen - men fortsatt nyyydelig utsikt..

Så som dere ser, hadde jeg en kjempeflott dag i dag - og den ble ekstra koselig ved at jeg avsluttet den ved å dra på koselig kaffebesøk til ei supergod venninne - og spiste knekkebrød og kjeks med nydelig ost laget i Lofoten - nam-nam-nam.. æ ELSKE OST!! =)

Takk for følget -  dåkker e tålmodige ;o)


5 kommentarer:

  1. Heisann!! Oppdaget nettopp nå bloggen din, kjempebra, herlige bilder!! =)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, Roger - dette er jo kjempeartig å holde på med =)

    SvarSlett
  3. Speilreflex - Sony AX200, med Sigma objektiver =)

    SvarSlett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)