tirsdag 14. august 2012

ØYTUR TIL MAMSEN!


Tja - så satt man hjemme hos mamsen på Årbostad, da..i tåkeheimen, hehe.. for de av dere som ikke kjenner meg, så kanskje det ringer en bjelle likevel ved hvor jeg befinner meg..rett under Årbostad-tinden, den svæææært populære fjelltoppen som er en del av Tour de Andørja..(ding-ding-ding..ringer det noen bjeller, eller??)

Uansett - her sitter jeg da, og har fått både vått & tørt - ingen ting å klage på der, nei =))
Måtte ta meg en "joggetur" oppover lia etter middag - og YEEEPPP!!!! Æ jogga!! Dvs. oppover gikk æ så gjørma og grusen spruta rundt øran på meg, og traska meg helt opp til tre-grensa under Årbostad-tinden... men nedover småløp jeg og jogga der jeg turde.. for ja - jeg er ei "feigsjetta" i nedoverbakker - livende redd for å forstue eller knekke noe.. men det var faktisk veeeldig morro med jogginga - foruten et par ting..trenger seriøst nye og bedre joggesko hvis den der trenden skal fortsette - OG - ikke minst - en bedre sports-bh...kan bli lite flaut ellers..risikerer å bli svimeslått av mine egne jur - HAHAHAA... det ville blitt århundrets telefonsamtale til nødtelefonen, ja..



Meeeeeen..nok om den saken.. tenkte å legge ut litt bilder nå fra selve turen bortover hit.. stoppet hist og her for å forevige litt av inntrykkene jeg fikk.. var helt sprøtt - da vi (jeg, guttungen og Balder (kaninen min)) kjørte fra Harstad var det så sykt mye tåke at det av og til var problemer med å se særlig langt forover.. men da vi hadde kommet oss over Tjeldsundbrua - så vips - bortevekke var tåka... 

På Harstad-siden av Tjeldsundet lå som sagt tåka tjukk som graut enkelte steder....

....og på andre siden var det strålende sol og blå himmel..sprøtt!!!

Det er ikke ofte jeg er på øya - men når vi kjører dit, er det obligatorisk stopp i Bjerkvik for å kjøpe "Bjerkviking"burger..nammmiiii... og ingen unntak denne gangen heller..spiste litt i bilen, men så tok vi resten med oss og kjørte opp til Øse og satt på panseret og spiste i godværet =) 

Fiiiine guttungen min - ferdigspist!

Vakker utsikt hadde vi også..etter det jeg kan se på kartet, må dette være Storvatnet ved Øse.

Som dere ser - tåka ble vi ikke heeeelt kvitt, da... hadde et nydelig vær hele veien til vi begynte å nærme oss øya.. og her kommer tåka formelig veltende inn fra Andørja-siden og Mjøsundet ..

Trolskt & vakkert - enkelt & greit

Da vi kom til Mjøsundbrua kjørte vi rett inn i tåkeheimen igjen... her er brua foreviget med først en innstilling på kameraet..............

.......og her med en heeeelt annen innstilling... (næh-hæ-hæææ...ikke engang SPØR hvilke innstillinger jeg brukte - får være begrensninger for mye jeg skal forlange at den hjernen min skal huske, hihi ;)

Så det var stort sett turen vår i dag, ja... ca.22 mil med kjøring, så det kjennes litt på skrotten.. men jeg bare ELSKER å kjøre bil, så å ta ferga og korte ned tiden litt - pøh!! Ikke aktuelt det, nei =)

Og så helt til slutt.. hadde jo kaninen min - Balder Bon-Bon Heggen - med til øya..staaakkkkarrr.... hadde han i et mellomstort bur så han har noe å "bo" i mens vi er her - og det var nok ikke det smarteste valget.. hver gang jeg kom i en sving med litt størrelse, sklei Balder sidelengs inni buret som om han hadde skøyter på føttene, og prøvde å klore seg fast så mye han kunne...han så veeeldig anklagende på meg til tider, ja.... men det gikk nå bra,da...til slutt =)

Mini-helten min vél framme hos "mor-mor" <3

Og det var det for denne gang - snipp, snapp, snute...








8 kommentarer:

  1. Kjempekos! Hils så masse t mamsen din å kos dåkker på verdens finaste øy! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det,vennen..ho mor har lagt sæ nu - men æ skal nok garantert hilse tilbake ;o)

      Slett
  2. Marcus "Doku" Heggen14. august 2012 kl. 15:00

    D va en kjeeempefin tur :) Koset meg masse i lag med deg og Balder - deilig og komme fram :3

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååh så bra, go´gutten min... og du har nu rett i det - godt å være fremme <3

      Slett
  3. Kos dæ masse. Artig å lese det du skriv . Trur det e en liten forfatter i dæ..klem fra allis

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det... hehe...forfatter og forfatter, fru Blom...det er nu i hvertfall steike artig å skrive om de tingan her, da =)

      Slett
  4. Korr kosli!!! :))) Sku så gjerne vært der <3 Hæls så mye, kos dåkker - ps, så fiiine dåkker e :) <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Aawww..takk for det <3 Skal hilse så mykkje tilbake =)

      Slett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)