mandag 20. august 2012

TOPP-TIL-TOPP-RUNDE..

....hvis jeg skulle velge meg ett eneste ord for å beskrive gårsdagen, må det bli FANTASTISK!! Hadde rett og slett en så fabelaktig dag i går, at det skal mye til for å toppe den..

Dro ut og hentet ei venninne av meg kl.11.30, med det for øyet at vi skulle prøve å gå opp lille Hinnsteinen og Grønnkollvarden/Middagsfjellet (begge to er 10-på topp-topper..) jeg har vært å surret rundt Grønnkollvarden før i år, men ikke L.Hinnstein..

Joda, turen starta bra, den.. med en fantastisk utsikt når vi begynte å nærme oss foten av begge Hinnsteinene..

Oppe mellom toppene måtte vi dreie til venstre.. den store Hinnsteinen ligger til høyre, men dit skulle jo ikke vi - så dermed trasket vi i vei langsmed og rundt for å komme oss opp..venninna mi først og jeg hakk i hæl - vi var såååå flinke til å følge ti-på-topp-merkingene... =)  

Var litt bratt opp siste kneika, men YEZZZZ!! 
Der var vi oppe på første toppen..med en flott utsikt =)
Måtte jo campe litt der og spise nistepakke, og planlegge litt... Grønnkollvarden neste!

Så la vi i vei med freidig mot..fant ut at det enkleste ble at vi gikk ned av L.Hinnsteinen og så sette kursen litt mot venstre for å komme mot Korsdalen og gå derifra opp til neste topp.. og eeeeh..der var det jo ingen røde topp-merker vi kunne følge..men skitt au - vi har nå vel retningssansen i behold, begge to...eller?? 
At vi trasket over litt myr og brøyta oss vei gjennom gjenstridige små-kjerr som rispa opp leggene våre og støtte på litt ufremkommelig steinur...øøøøøh...TOTALT etter planen, hahaha.. ;o)

En flott ting med å gjøre sånne kromspring, er jo at vi får se myyyye rart vi ikke ville fått sett ellers - og en av de tingene var dette søte, lille tjernet vi plumpet på når vi var på brøyte-tur gjennom bushen, for å komme oss ned i én bit til Korsdalsvannet, - i stedet for å rulle ned skråninga og plumpe uti vannet.. og yepp.. ned i én bit kom vi - begge to =)

Vél nede i Korsdalen, med pustepause og påfylling av vannflaske, traska vi videre oppover, og her er vi ikke langt unna toppen.. i bakgrunnen ligger Grytøya med sine fantastiske fjell..

Ved målet - Grønnkollvarden!

Her oppe tok vi oss en laaaaang pause - måtte jo nyte det utrolig flotte været vi hadde..


....og så måtte vi planlegge litt mer.. sytten heller - vi var jo langt fra utslitte, og hadde heeeele dagen på oss..vi kunne jo ikke gi oss nå...såååå....

......vi traska og trødde videre, vi..

..og tenk - før vi visste ordet av det, var vi på toppen av Vardheia!!
Jøssenavn & gisping etter luft.. venninna mi trodde ikke sine egne øyne at vi var på toppen..hadde jo nesten ikke gått i det hele tatt... wuhuuuuuu, så flinke vi er =)

 Hmm..tenk - vi skjønte plutselig at det gikk jo an at hun kunne ta et bilde av meg også...så juhuuuuu fra meg ;o)
Etter å ha skrevet oss inn i boka der, satte vi kursen nedover igjen mot dalsøkket mellom Hinnsteinene, der vi var kommet opp til å begynne med..

Ble en liiiten pause, for venninna mi måtte fjerne litt innpåslitne lyngbiter eller no´sånt, som hadde fått haik med skoen hennes nedover..ekle saker...lyngen, altså - ikke sokkene hennes - selv om de har nok sett bedre ut, hihi =)

Så trasket vi videre nedover da..og seeee.. den store Hinnsteine så flott den ligger der.. sukk..der skulle vi vært...hmmm...nei seriøst - vet dere hva? (hehe..dere gjetter det nok aaaaldri..eh?)

Åh joooda, vi satte nesen oppover og traska i sloooow motion...var sykt bratt ett stykke av veien, men det tok vi på strak arm..(tøff i trynet som få..)

Og YEEAAAHHHHH!!!!! Opp kom vi..

..begge to.. =)

Og for en fantastisk utsikt..


Tok oss en liiiten pause der oppe også, mens vi tenkte på den deilige nedoverbakken som ventet oss..vurderte et øyeblikk å bare bli værende der til vinteren kom så vi kunne ake hjem - men fant ut at det var vel en heller dårlig plan - så vi la i vei nedover med stil og eleganse...not!!
Bratt var det, og slitne var man blitt - så jeg tror nok folk hadde fått seg mang en god latter om de hadde gått bak oss - søstrene snublefot, hehe ;o)

Men ned kom vi - etter 8 timer på fjellet..og Mosart min sto og venta så trofast.. fikk kjørt venninna mi hjem, og så pellet jeg meg hjem, jeg også, og fikk i meg litt middag før jeg fikk kaffebesøk av ei anna venninne..(hey, har hørt at alle fine folk spiser seint, sååååå...middag kl.20 passer jo bra, da hehe.;)

Så som sagt - ett ord for å beskrive denne søndagen - FANTASTISK!! 

LuvU folkens 

4 kommentarer:

  1. Ble helt svett jeg, må ta meg en dusj... ;)

    SvarSlett
  2. Du er knallflink altså :) Stå på!!!!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Hege =)

      Slett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)