søndag 12. august 2012

SØNDAG PÅ SØRVIKFJELLET!!

Hærlighet og fader vår for en megabra dag det har vært i dag.. vi har vært på Sørvikfjellet - jeg, guttungen, de to yngste tanteungene mine, gudmora til guttungen, dattera hennes, ei god barndomsvenninne av meg, samt sønnen hennes - og en lånt hund, hehe..

Vi møttes i Sørvika kl.11 og starta turen med godt humør - og et utrolig flott vær..

Her er vi i gang...Sørvikfjellet til høyre =)

Traska og trødde i vei oppover, og måtte ha oss en liiiten tenkepause oppi bakkan - hvor skal veien gå videre - følge turløype-merkingen til høyre eller venstre, tro...?

Må jo innrømme at jeg ELSKER venninnene mine - for de er like hakke gærn´ mellom ørene som det jeg er - så gjett tre ganger hvilken vei vi tok opp??? Jepp - korteste strekning - straka vegen åt...øøøhh himmels, eller no´sånt ;o) 
Med andre ord - dalsøkket midt i mellom veiene, tji-hi =))

Og oppover kravlet vi - særdeles vaklende i gangen i støyten...og jeg med verdens største buksesig (nei - æ VIL ikkje bruke belte!!), så jeg vurderte en stund å ta av meg skoene så jeg kunne klore meg fast med tåneglene i tillegg - men YEZZZZZ!!! Opp kom vi til slutt =)

En flott ting med at vi valgte den veien, var at jeg kom over to sommerfugler som jeg kunne forevige..de var veeeeldig fine =)


Vel oppe etter klatreseansen vår, hadde vi vår første skikkelige 
drikke-og-inntak-av-litt-energigivende-saker-pause...
En flott gjeng - ikke sant? <3

Nydelig utsikt oppover....

Her begynner vi så smått å nærme oss toppen..


SNØBALLER!!!

Her begynner vi seriøst å nærme oss målet - flinke venninnene mine <3

 Oppe ved det høyeste punktet (607 moh) - kan trygt si det var litt vindfullt der.....

Etter å ha vært på toppen, fant vi oss en lun plass for nistespising - og så tente vi bål og stekte pølser..og for de som lurer på hvor vi fant ved midt oppå snaufjellet - den var medbrakt - hadde fylt halve sekken min med ved før jeg dro hjemmefra - ikke å undres at den sekken var litt tung, hehe.. og så plukket vi litt småved og bark med oss på turen oppover i tillegg =)
Gjett om vi storkosa oss!!
(og så fikk jeg også være med på bildet..kult!)

Fine hunden vi hadde lånt med oss =)

De to flotte tanteungene mine <3

Må jo bare si at det var en utrolig nydelig utsikt fra toppen...bare se:

Kilbotn mot høyre i bildet..

Andørja og kirka på Engenes ca.midt i bildet og litt mot høyre..jada-jada..vet det..vanskelig og se..men den ER der...

Mot Tovika..


 Jepp - det var i grove trekk turen vår i dag... ble en lang tur, for det skal sies at vi surra nå litt hit og dit - og klarte selvfølgelig IKKE å holde oss på den "smale sti" oppover - men på turen ned igjen, fulgte vi merkingene og klarte ikke å gå oss bort en eneste gang..så det, så..hehe ;o)

Så da var enda en fantastisk turdag over.. som avslutning inviterte jeg barndomsvenninna mi og sønnen hennes til å spise middag sammen med oss og tanteungene mine.. det ble en suksess =)

Ha en flotters tid fremover, folkens - til vi "sees" ved neste innlegg..



2 kommentarer:

  1. Kor flink du e Helene, ble bra det her. Takk for en tung men særdeles bra tur. Å JA, vi e nok like gærn som deg, men e gla i dæ for d :)

    SvarSlett
  2. Hehe..takk for det..og sjøl takk for turen =)

    SvarSlett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)