mandag 6. august 2012

TROLLTUFSA BLIR FØDT...

Litt om turen min i går - som også blei opphavet til navnet mitt her..Trolltufsa.. starta med det for øyet at jeg skulle gå opp til Middagsfjellet/Grønnkollvarden for å registrere en av årets "10 på topp"-turer, og så var planen videre å utforske terrenget litt og gå over til Hinnsteinen og avslutte på Lille-Hinnsteinen, som også er en "10 på topp"-topp... meeeen sånn ble det ikke..

Starta med godt mot og kamera dinglende rundt halsen og la i vei oppover "tykjebakken" fra Storvassbotn og opp mot Korsdalen - de som har vært å gått oppover der, MÅ vite hva jeg snakker om, for den er jaggu ei utfordring, sjøl om man er i rimelig god form.. og en ting er å gå OPPOVER der - men det er jo jaggu nesten værre å gå ned - må ha innebygd bremsesystem i legger og lår, hehe =)

Uansett - opp fór jeg, og traff både turgåere, fiskere og en gjeng eller to med sauer på veien - og starta så flott med å tusle meg rundt for å utforske litt.. men så kom tåka sigende og ødela hele planen min..

Men jeg fikk nå tatt noen få ok bilder likevel, så ha-ha og ædda-bædda til dustetåka!!


Er forresten utrolig hvor mye sne som enda ligger igjen når man kommer litt opp i høyden..


Vel - tåka kom som sagt snikende innpå meg, og er det noe jeg har stor respekt for, så er det den.. så da fant jeg det mest fornuftig å kurse meg inn på stien igjen, og komme meg frem til postkassen med registrerings-koden for topp-turen..



Satt der i dørgende stillhet og nøt medbrakt havresuppe (eeeh..mere grøt, egentlig - hadde det visst liiiit for travelt da jeg skulle dra, så jeg bomma på blandingsforholdene, kremt!!)
Liker å la fantasien få utfolde seg fritt, så jeg fantaserte om all verdens tusser og troll som kunne skjule seg i tåkeheimen - og det var da jeg plutselig fikk for meg at Trolltufsa - det måtte jo passe perfekt for meg..kan glatt være et troll til ei kjærring bare jeg setter den sida til - og tufsat - ja det er jeg rett som det er, hehehe ;o)

Så det er historia bak navnet mitt - og første skikkelig bidrag til bloggen.. at turen ble amputert er av mindre betydning, for toppene forsvinner ikke - så det byr seg mange sjanser til for å gå den ruta jeg opprinnelig hadde tenkt.. =)

Takker for at du leste deg helt ned hit - så nå har du fortjent en solid kaffe/te/eller ett eller anna-pause =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)