onsdag 26. september 2012

LITEN ETTERMIDDAGSTUR!

Da var enda en flott dag i skog og mark til ende.. tok med meg guttungen og de to minste tant-ungene mine for å gå opp på Vetefjell nå i ettermiddag.. hovedmålet med turen var at hun ene tante-ungen min skulle få tatt den siste av toppene hun trenger for å få 10-på-topp-premien sin.. Guttungen var ikke så veeeldig gira til å begynne med, men utrolig nok fikk han en positiv opplevelse ut av det.. og hvordan noen kan være noe annet enn positiv når man er ute og ser så flott natur som dette - ja det har jeg et liiiite problem med å skjønne..jeg mener hallooo...se de utrolige fargene som er når sola er på tur å gå ned..

Og oppover traska vi og skravla om ditt og datt og koste oss kjempe-mye.. men det er jo en teeeemmelig bratt bakke en bit oppover, så guttungen valgte å slå seg ned og ta en pustepause med litt væske-påfyll...

....mens tante-ungene fløy av gårde som en vind oppover bakken..har jo tidligere "døpt" ho lillemor til frøken lett-på -tå, men oppover her var det jaggu broren hennes (som er året yngre), som lå i teten og freste avgårde,hehe ;)

Godt og vél oppe fant vi oss en lun plass og ungene storkoste seg med kakao, muffins og diverse andre godsaker jeg hadde pakket ned til dem.. må jo skjemme dem litt bort, da =)

Dessverre mørkner det fort nå om dagene - og vi måtte kjappe oss litt på slutten..var ganske så mørkt når vi starta på nedoverturen..

...og tro meg - før vi kom oss ned til bilen var det temmelig beksvart - kuuuult!! Gir en helt annen opplevelse å gå ute i skogen etter mørkets frembrudd.. og ja - for de som lurer - det var helt trygt!!! For det første har jeg vært oppover der "ørten" ganger, så jeg har mange merker og holdepunkter å gå etter - selv i skumringa - det er godt opp-tråkket sti halve veien, og bred traktorvei andre halvparten.. pluss - månen var oppe og lyste så vakkert for oss =)
Og ikke nok med det - guttungen (som var ganske så bekymret for å trø feil..), slo på lyset på telefonen sin - så vi klarte ikke å rote oss bort om vi ville aldri så mye, hehe.. men når det er sagt - fra og med i dag, blir hodelyktene å havne på plass i sekken igjen... just in case ;o)

Men nå er det straks sengetid for denne madammen.. skal ha guttungen og tante-ungene mine med meg og kjøre til Årbostad og besøke mamsen min i høst-ferien.. så natti-natt, alle sammen..sees en annen gang =)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)