onsdag 19. september 2012

I FARTA - IGJEN!! =)

ENDELIG!! Endelig har jeg kommet meg ut i marka igjen.. er ei uke siden sist, og jeg kan konkludere med EN ting - og det er at kroppen min har ikke godt av å være for lenge i ro.. har hatt en lengre pause nå, fordi jeg har hatt mye å styre med - og vært rett og slett sliten - men å følge alle "gode råd" om å holde meg i ro - deeeet var ikke helt løsninga, nei..er lenge siden det har gått så hardt utover paracet-boksen som den siste uka, ja...

Men skitt au - nå var det jo ikke en sykejournal dette skulle bli,da...heller tvert imot =))

Når jeg våknet i dag og så den blå høsthimmelen og de nydelige fargene som strålte mot meg, bestemte jeg meg kjapt for at nå er nok nok... kom deg ut av senga, missy og få bakenden i gir ut gjennom døra.. og som sagt så gjort.. fikk røska med meg kamera, vannflaska og et eple (norskt, bare så det er sagt...nammmm de er sååå gode) og så dura jeg i vei. Bestemte meg for å gå opp til Vetefjellet og ta det derifra hvor turen skulle gå videre. Er en fantastisk tur og mye flott natur å se..

"Vannstasjon"..har bestandig en kopp med meg i lomma så jeg kan drikke rett fra de elvene jeg passerer..sååå mye bedre enn springvann...særlig nå om dagen - for vannet vårt smaker klor..æsj!!

Utsikt mot Treppedalsfjellet til venstre - og der har jeg vært flere ganger - og Sollifjellet til høyre..har ikke vært der før, så DIT ville jeg gå i dag..

Fantastiske farger naturen har å by på..
 Samme bilde som over - men beskjært..

Vandra med freidig mot og humøret på topp - og hvorfor vet jeg ikke - men ble helt opphengt i den steinen der...hmmm... kanskje det lurer et mystisk skogvesen under der? Hehe.. joda, fantasien min bokstavelig blomstrer opp på sånne turer - særlig når jeg går alene og ikke har noen som kan holde hodet mitt på et fornuftig nivå...;o)

Utsikt mot Trondenes - bare rett og slett nydelig!

Hmm..så det er dit jeg kommer om jeg snur og går andre veien? 
Næh -  holder meg til planen og fortsetter videre rett frem,jeg =)

Sett sånn..der var jaggu Elgen midt i siktet, også.. nydelig!! 
Dit skal jeg - om ikke i år, så i alle fall til neste år..basta!!

Og sånn ser altså Treppedalsfjellet (det i midten, i tilfellet du skulle lure ;) ut fra Sollifjellet..helledussan - så ikke så stort ut herfra,da.. =)

Se her, ja...begynner å nærme meg toppen av akebakken - eh - skibakken - eh - alpinbakken - jajajaaa... en bakke er det i alle fall - og man kan både gå på ski og ake i den, såååeh....

Og her begynner jeg å nærme meg nedover mot toppen...min hjerne fant det veeeeldig moro at jeg nærmer meg toppen av en bakken ovenfra og ikke nedenfra..hehe..okey..skjønner godt om du ikke ser det morsomme i situasjonen - har for lengst innsett at ikke alle har samme type humor og tankegang som meg, ja...(hørte jeg noen si heldigvis?,tji-hi... =)

 Og for de som ikke vet det - sånn ser bakken ut ovenfra og ned - uten snø...

Da jeg hadde nådd målet som var satt for dagens tur, parkerte jeg bakenden på en stein for å fylle på litt væske og spise (det gode, norske) eplet mitt..myste mot sola og tok inn over meg alt av lukter og inntrykk...er fantastisk å ha sånne øyeblikk av total stillhet rundt meg...sukk! =)

Når jeg var ferdig med påfyll av ditt & datt, var det på tide å traske seg hjemover - er ikke noe glad i å ha tidspress når jeg er ute å går, men hadde lovet guttungen å hente han på skolen når dagen hans var omme - så da var det bare å sette beina i revers og "hute sæ heim".
Er (som sagt mang en gang før) ganske glad i å utforske litt når jeg surrer rundt for meg selv - og bestemte meg derfor for å legge om ruta litt når jeg gikk nedover.. og det blir like stor belønning hver gang, for jeg får se så mye mer enn ved å bare holde meg til de oppmerkede rutene..bare se =)

Utrolig vakkert - og dette vises ikke fra den stien jeg fulgte oppover..

Etter ei stund fant jeg faktisk en annen sti som jeg slo inn på, for den så ut til å føre sånn høvelig på rett vei i forhold til hvor jeg hadde startet..og til slutt endte jeg opp nesten nede ved "vannstasjonen" min som er på begynnelsen av turen.. men først gikk jeg rett på ei gammel, sjarmerende - og ikke så reint lite - skakk hytte.. 

Fant den gamle hytta og omgivelsene rundt, utrolig fascinerende..bare tenk så mye spennende jeg ser for meg som foregår der i stille stunder - når det ikke er folk til stede.....hehe ;o)

Men alle disse magiske stundene mine tar dessverre slutt så alt for kjapt - og vips, så var jeg plutselig på den opprinnelige veien igjen, og hadde ikke lange biten igjen før jeg var nede ved bilen... men det skal sies - før jeg kom dit, følte jeg meg rett og slett som en sau!! Jepp...støtte nemlig på en saueflokk - men i stedet for å bli vettskremte og løpe sin vei - løp de i møte med meg..halloooo... og ikke nok med det - da jeg hadde passert dem, snudde de og kom småløpende og brekende etter meg.. så er det rart at jeg følte meg som en sau,da??  
Jaddah!


Så bææææææh for denne gang, folkens ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)