tirsdag 11. september 2012

JENTETUR =)

I utgangspunktet er høsten min absolutte favoritt-årstid.. og selv om jeg eeeelsker høststormene, så er det utrolig å være i nord-Norge med de enorme fjellene vi har, og se de flotte høstfargene i naturen når værgudene spiller på lag, slik som i dag - og når man på toppen av alt kan tilbringe en sånn flott dag sammen med gode venner - ja jeg blir rett og slett superlykkelig, jeg..

Så i dag har jeg og to gode venninner (søstre, så det er sagt) vært på jente-sykkeltur til Grytøya.. jøssenavn, så flott det var..

Vi tok 10- ferga over og kosa oss oppe på dekk under turen..deilig med vind i håret ;o)

Mens "traveran" våres måtte pent stå nede på bildekket..
Skal nå innrømme at jeg var nå litt bekymra for den gamle rust-holken min..tenk om den tippa, staaaaakkar...så jeg tjora den like godt fast med vannslangen, hehe =)

Full fres fremover.... oooh´æ gledes..dette skal bli braaaaa =)


Så var vi på Grytøya, da... tråkka & trødde og virkelig nøt den flotte naturen.. og første stopp ble oppå "Høtta" (får nå inderlig håpe det ble rett, så man ikke blir lynsja her, hehe) ..de to søstrene har nemlig familie og tilknytning til øya, så for dem ble det ekstra kos..snakke om ting fra barndommen og huske hvem som bodde hvor... syns det var kjempegøy å høre på dem.. =)

Etter en liten, velfortjent pust i bakken - susa vi videre.. jeg skulle ta ene sykkelposten til sykkeltrimmen  ved fergeleiet på andre siden av øya, og når det var gjort, tuslet vi oss inn på en skogsvei og ned til ei fjæra for å spise lunsjen vår..

Så heldige vi var - det var t.o.m satt opp benk der vi skulle lunsje..

Ikke akkurat kongen på haugen, da.. kanskje heller dronninga på knausen ;o)

Satt å koooosa oss lenge-lenge med mat og drikke og skarvla om ditt & datt.. og hadde det utrolig trivelig. På hjemoverturen var vi innom et gartneri så hun ene venninna mi fikk kjøpt noen roser som vi syklet opp på kirkegården med, og satte på graven til besteforeldrene demmes..har jo kjent disse to tøttene så og si hele livet - så jeg visste jo godt hvem besteforeldrene også var - så jeg syns det var helt greit å være med opp dit og "hilse på"..

Så var turen dessverre kommet mot slutten.. og vi rakk akkurat ei ferge når vi kom til fergeleiet.. måtte jo sitte oppe på dekk på returen også, og virkelig nyyyte godværet - men den ene venninna mi var en smule blå-frossen på ørene, så hun fikk låne øre-varmerene mine...lekker, ja? =)

Ja så sannelig en perfekt høst-dag i mine øyne... håper på maaange flere av det slaget ;o)

LOVE U!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)