fredag 7. september 2012

KJAPP-KJAPP TUR!

Har lovet ene tante-ungen min at jeg skal hjelpe henne med å få gått alle turene hun trenger for å få 10-på-topp-premie i år, så i ettermiddag satte vi kursen mot Svartdalsåsen... hadde forhandlet meg frem med guttungen for å få han også med opp...han har vært der før, men jeg syns jo at han har bare godt av å få bevegd bakenden litt han med, så etter harde forhandlinger i går kveld (bestakk han med at han fikk sitte oppe litt ekstra med pc´n - funker hver gang, hehe), så ble han altså med på lasset..
Skal nå sies at han var ikke så innmari glad for hverken resultatet av forhandlingene eller i mora si etter hvert som vi peste oss oppover - og tror nok at dersom blikk kunne drept - ja da har jeg nok ikke sittet her og blogget nå, nei..hehe =)))

Uansett, jeg syns det var en koselig tur - og tante-ungen min hoppet og spratt i forveien som hun pleier - frøken Lett-på-tå =) Men siden det både små-regnet og var temmelig mye tåke etter hvert som vi kom opp i høyden, så var det både sleipt og glatt enkelte steder...resultat: guttungen deiste i bakken!!! Nevnte jeg at han ikke var særlig glad i mora si på turen oppover?? (ojojoj, hehe)

Men opp kom vi, og fikk skrevet oss inn i boka - og så ble det en liiiten pust i bakken..men det var temmelig kaldt og guttungen frøs, så vi gikk ned igjen så og si med det samme...men først fikk de litt å drikke - og en aldri så liten bit sjokolade for å ha energi til å slepe føttene ned igjen også ;o)


Nedoverturen gikk ganske så greit - tante-ungen spurtet i forveien - og guttungen var heldigvis sluttet å være grinete på mora si - så da var alt bare fryd og gammen.. dessverre fikk guttungen "sting" i siden/magen... men det skal han ha, han ser ikke for galt på tingene - så for å sitere han: "det e bærre six-pack´en som e på tur å bryte frem"....hahahaaa, han er nå bare helt hærlig også, da..

Kos dere med kvelden, nå =)


1 kommentar:

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)