torsdag 25. oktober 2012

....JØSS....!!!

Finner ikke noe bedre overskrift enn akkurat dét - JØSS!! Er ganske så imponert over meg selv akkurat nå.. satt å hanglet i god-stolen etter middag, mett og trøtt i trynet etter flere dager med dårlig søvn...gubben hadde kjøpt skoleboller og kokt meg ettermiddagskaffe - og for å være helt ærlig, hadde jeg mest lyst til å bare sige dyyyypt ned i den før-nevnte stolen, under et pledd og bli der resten av dagen..

MEN - så dukket en ufyselig, irettesettende stemme opp i hodet mitt...som sa som følger:..halloooo? Er du blitt helt sløv i det siste, eller? Du syns ikke du heller burde få bakenden opp av den fordømrade stolen og trø deg en liten luftetur?
Hmmmm...den irriterende stemmen BRUKER vanligvis å ha rett - så jeg svelget tungt og karret meg ut av stolen og inn i ytterklærne og rasa ut gjennom ytterdøra.. juhuhuu - men hvor skal ferden gå? Starta med å traske meg opp mot Bergseng og tenkte jeg skulle gå innover mot Ervika.. som tenkt - så gjort.. så jeg traska i vei - og traska - og traska - og traska.. plutselig befant jeg meg ved innkjøringa som går inn mot Sollia.... og da var stemmen der igjen - med et stort Yezz!
Og du vide verden - mot Sollia gikk ferden.. var ganske kaldt bortover der - og jeg fikk erfare at det kan lønne seg med litt ull-klær på denne tiden av året, ja...
Men skitt au - jeg satte bare opp tempoet litt, og klarte nå å holde varmen...så vidt...

Stoppet for å ta litt bilder - men siden jeg kun hadde mobilen til rådighet, ble det ikke noe spesielt god kvalitet på dem..

Mørkt og svart - og siste gatelyset på de neste 3 - 4 km...

Siden det var så kaldt, fikk jeg jaggu med meg litt frostrøyk også, hehe..

Her klarte jeg å holde pusten så lenge at jeg fikk et bilde uten frostrøyk - med utsikt mot Møkkelandet...

Men det ble bare med de tre bildene - fikk jo nesten negl-sprett av å holde telefonen, så jeg putta den godt ned i lomma igjen, og fikk på meg vottene...brrrrr!!

Må jo få sagt at det var søkke flott å gå der i mørket med bare lys fra månen... var stjerneklart hist og her også - men det er IKKE lurt å skulle gå kjempefort i bekmørket samtidig som man går og glaner i været for å studere stjernene... nope!! Say no more!!!

Så da traska jeg videre med nesa pekende nedover så jeg så hvor jeg satte føttene - og før jeg visste ordet av det, var jeg ute på hovedveien igjen, og på full fart nedover fra Åsegarden.. var en utrolig følelse å ha gått så langt - men jeg skal legge meg langflat og innrømme at den siste kilometeren sleit jeg tungt.. tror jeg døde minst 10 ganger, hehe.. kroppen var begynt å bli stiv, og skoene var ikke samarbeidsvillige i det hele tatt.. så jeg måtte kjefte aldri så lite på den dumme stemmen i hodet mitt som hadde lurt meg ut på denne galskapen....den bare lo av meg...snøft!!
Men jeg kom meg velberga hjem igjen - og som sagt - nå er jeg temmelig imponert av meg selv som klarte å gjennomføre den turen.. hadde på Endomondo på telefonen, og i følge den hadde jeg gått 14,73 km på 2t, 31min og 5 sek... JØSS!!"!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)