onsdag 10. oktober 2012

GRÅ DAG MED FARGER...

Skal nå innrømme at jeg kom med et aldri så lite sukk da jeg sto opp i dag og så ut av vinduet..grått i grått så langt øye kunne se, og små regndråper som iltert prøvde å gjøre seg om til sølepytter.. huffa meg - rett og slett hustrig!
Men etter å ha sendt guttungen på skolen og de første kaffekoppene hadde begynt å gjøre sin virkning, fant jeg ut at jeg hadde to valg: 1. vaske huset... 
                                                                                                2. gå tur i skog og mark.. 

Noen som er i tvil om hvilket alternativ jeg valgte? Hehe.. 
Og at det regnet? Pyttsan - man er da vel vanntett (født med impregnering og ferdig trutna, som den ekte nordlendingen jeg er ;)

Så jeg skifta i full fart og røska med meg kameraet og dro av gårde. Visste ikke heeelt hvor jeg skulle hen, men endte opp innerst inni Sørlia og parkerte kjerra der. 
Starta med å følge en traktorvei ca. 1 km oppover, og så tok jeg inn i skogen. Har vært der tidligere sammen med ei venninne og gått opp til Ramnskardvatnan og gammen som er der oppe - men i dag fant jeg meg en sti som jeg fulgte med stor nysgjerrighet..og endte opp mot Gråhøgda...passende navn til en grå dag =)

Selv om det var både vått og grått, var det en fantastisk natur jeg bevegde meg gjennom..var ikke så særlig bratt stigning, men oppover bar det, jevnt og trutt.

Litt kult å se hvordan høyspent-linja følger åsryggen..

Selv om høsten er her for fullt og trærne har mistet alt av løv, dukker det plutselig opp slike "gullkorn" som her - ei rogn i knall oransje drakt - og en ensom kvist som stikker ut helt for seg selv - fremdeles med grønne blader..
FANTASTISK!

Aner ikke hvilket vann/tjern dette er - men trolsk var det =)

Utrolige farger blant alt det grå..

Enda et lite vann/tjern - nix- aner ikke hva det heller heter...

Dessverre begynte tåka å komme sigende mens jeg valset rundt der oppe - og tåke liker jeg IKKE..så da bestemte jeg meg for gradvis å sette nesen nedover igjen mot bilen..

På turen nedover fant jeg mye rart med flotte farger å ta bilde av..bare se:




Og vips så var jeg nede ved traktorveien igjen.. ble ikke så veldig lang tur denne gangen - men den var som balsam for sjela likevel =) 
Og hvis noen av dere tror at jeg så dro hjem for å vaske huset siden turen ble så kort - HAH! Deeer tok dere jaggu bra feil, ja =)))))



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)