lørdag 14. juni 2014

...SÅNN PÅ SPARKET........

Hadde EGENTLIG tenkt å ta det heeeeelt med ro i dag - har vært på 2- og 3-timers-turer så og si hver dag i et par uker nå - så tanken var at kroppen kanskje hadde lyst å ha en "fridag"....meeeen så satt jeg å bladde i ei av naturbøkene mine, da....og kunne formelig høre fuglesang og elvebrus...og så starta hele tankekverna her...og det begynte å små-krible i føttene....Så med uro i kroppen og et ikke så alt for grått vær ute, fant jeg ut at pokker om jeg gidder å sitte her å glo på bilder når jeg kan få det "live"...så jeg slengte det aller mest nødvendige - som bl.a kaffekjelen og litt lunsj - i sekken, hoppa i turklærne og dura avgårde..

Fant ut at jeg skulle ta meg en "spane-runde" inn mot Kongsvikdalen, dit jeg har planer om å ta et par teltturer de neste helgene - så jeg tråkka en god time innover i flott terreng - litt småregn i ny & ne, men absolutt ikke noe å hefte seg ved..og hadde det megakos for meg selv.

Det går ganske ok stier merket av turforeninga innover og gjennom hele Kongsvikdalen - og jeg fulgte en av de stiene nesten helt frem dit jeg var..men måtte kurse meg vekk fra den merka stien et stykke før.

Flatt og flott terreng å gå i - man følger Storvann Syd mesteparten av veien.... 

...og så skrår man oppover og inn i skauen et stykke.. 

..og etter å ha forsert et par små åser, ender man opp ved en aldeles nydelig plass ved den flotte Dalelva, som slynger seg gjennom dalen..


Etter en god times trasking, var jeg som sagt fremme - det første jeg gjorde var å skifte på overkroppen - har BESTANDIG med meg en tørr ulltrøye på slike turer som dette - selv om det er sommer - for jeg vet at jeg begynner å fryse så himla lett - og det er ikke noe som ødelegger en trivelig tur mer enn å sitte å småhutre og føle seg blåfrossen...

Men så var det var tid for litt lunsj...lever store deler av tiden som vegetarianer - og hadde tatt med meg soya-pølse, som faktisk er utrolig god - men jeg er vegetarianer pga.helsa og ikke pga. "religion", derfor er det enkelte ting jeg ALDRI kommer til å slutte å spise - og det er bl.a kose-tur-mat som fenalår og reinpølse...som skal få være med når jeg drar på telt-/lavvoturer =)

Vet ikke hvor lenge jeg satt der - rettere sagt lå der - i ensom majestet ved siden av bålet og hørte på skogens lyder rundt meg....men til slutt fant jeg ut at for skams skyld måtte jeg vel tusle meg hjemover til guttungen som ikke ante hvor jeg var - siden han sov da jeg dro ut...men det er like vanskelig hver gang å starte på hjemturen og måtte forlate freden og roa som man ikke finner andre steder...hmm...trur jaggu æ ska fløtte i gamme, så slipp æ det oppbruddet, hehe ;)

....grønt & skjønt så langt øyet kan se =D

På turen tilbake kom jeg over en masse av disse vakre plantene i utkanten av ei myr...om noen vet hva de heter og kunne fortelle meg det, hadde det vært kjekt =) 

Jepp..da var atter en dag omme i Trolltufsas natur-liv...da gjenstår bare "kjedelig" sofasløving, da..





4 kommentarer:

  1. Virka som en koselig tur :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk vennen - d va d ;)

      Slett
  2. Mange flotte turer du er på :)
    Og litt mer hærig enn meg... Kjenner jeg begynner å bli litt værsjuk av alt regnet vi har hatt her oppe i nord nå. Men tror jeg må få med meg ungan på tur i dag :)
    Blomsten heter Bukkeblad. En av mine favoitta og er så heldig at jeg har ei heil myr full like bak huset )

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk-takk...men sjøl så hærig æ e, kjenner æ at æ begynner å bli sabla lei dette været, ja :) Og takker for opplysninga om blomstran :)

      Slett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)