onsdag 1. januar 2014

WOHOOOOO!! - og godt nytt år =)

Jepp - er bare én ting å si - nemlig WOHOOOO!!
Denne nyttårsaften fikk jeg ENDELIG "lov" til å feire ute i skog og mark... når jeg sier "lov", kommer det av at jeg i alle år har hatt en mann som ikke fordrar å være ute i marka - og da har det blitt til at man har prioritert han og guttungen, da... men i år - siden jeg er aleine og gode greier - og guttungen ville feire sammen med en kompis - bestemte jeg meg for at NÅH!!! skal tøtta ut i det fri...wihiiii =)

Dermed pakka jeg sekken med vått & tørt, og dro ut i kveldingen. Etter litt om og men angående tur-målet, falt valget på ei slette jeg vet av inni skauen, sånn halvveis på tur opp mot Aunfjellet...meeen...jeg feilberegna litt på skaren, og gikk igjennom flere steder (mål for 2014: kjøp truger)..derfor ble det ikke så innmari lange biten jeg gikk oppover - men fant en helt flotters plass hvor jeg campa.

Ja - så var det å få pakka ut av sekken, da...og sjøl om jeg hadde hodelykt - var det jo innmari svart rundt meg - og dermed ikke heeelt lett å se hva i huleste det var jeg drev på med, hehe..hadde tatt med meg noen fakkelbokser - bl.a en stor en, med masse hull i som lyset skulle skinne gjennom - masse hull med skarpe kanter, vil jeg bare få opplyse - og dermed klarte selvfølgelig frk.Klums å kutte tommelen på høyre hånd så blodet silte...jada - jeg har BESTANDIG med "lappesaker" når jeg er ute - men seriøst... jeg og tomler, altså..er ikke mange dagene siden jeg gikk til angrep på fenalåret med en svær jakt-kniv - og den forbaska jakt-kniven tok parti med fenalåret og gikk til motangrep.. så der fõr venstre tommel..jaja... ikke så ille at det ikke er godt for noe - nå matcher de i alle fall, hehehe ;)


 Men skitt au - sånt som skjer - jeg fikk pakka ut av sekken og plassert ut faklene - og med de tent, sammen med bålet - hadde jeg det riktig så trivelig for meg sjøl...ingen ting i verden slår bålkaffe - sånn er det bare.....(men en skvett Jack D i litt kakao, er ABSOLUTT ikke å forakte - nammis! =P)

Jah - så satt jeg der, da.. eller rettere sagt delvis lå der - og kikka på stjernene og hørte smellinga fra rakettene i byen, laaaangt i det fjerne..er noen hus nede i lia i forhold til hvor jeg var, og de sendte selvfølgelig også opp fyrverkeri - så jeg fikk nå sett litt sånn også...fint - ja - men jeg savna over hodet ikke det å være i byen og få bråket og smellinga rett innpå meg... nei det var et utrulig bra valg å stryke til skogs..

Ble oppringt av gubben til ei venninne mens jeg lå der å mimra for meg sjøl - han trodde ikke helt på at jeg satt der aleine, han - og han kunne forkynne at "du e søren ikkje tam" når det gikk opp for han at det ikke var 1.april-spøk...og at jeg faktisk hadde planer om å ligge i soveposen der, heeele natta, hehe =)

MEEEEN...dessverre gikk det litt skeis med planene mine om å sove under åpen himmel..utpå natta begynte jeg å fryse litt vél mye, og halsen min fant det for godt at den skulle verke noe så grønn-jæklig....i tillegg til at jeg begynte å hoste.. så jeg valgte å ikke utfordre skjebnen, og pakka sammen tingene mine og tusla meg ned til Mosart igjen, som sto å venta så trofast for å få meg hjem...
Og jeg tror jeg kan være glad for at jeg tok det valget - for i dag er jeg hæs som ei kråke, og hoster sykt mye.. men turen - ja den var totalt knallers likevel - og hittil den beste nyttårsfeiringa mi - EVER! 

Tja - dett var dett for denne gang...såååeh... CU


2 kommentarer:

  1. hah, æ va inne på bloggen din... ;P endeli kan man si =) flott blogg, du e flink!! =) <3 - Klæm Nina =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe..takk....så kjekt at du endelig surra dæ hit,da ;) Og trivelig at du like den =)

      Slett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)