søndag 5. januar 2014

NAMMIIII...MIDDAG I DET FRI =)

Hei & hopp..her var jeg igjen...SA jo jeg skulle bli flinkere til å legge ut om turene mine - om de er aldri så små og "ubetydelige"... vel - ubetydelig blir de nå aldri, da..finnes ikke noe sånt når det gjelder turer i skog og mark - og fjæra - spør dere meg, da ;)

Og dagens tur ble på fjære-nivå..av den enkle grunn at da var jeg sikker på å klare å få halt guttungen med meg... jeg mener - halloooo...se på den avslappa sløkkisen min her - litt for mye juleferie, kanskje..hehe.. 

Så da var jo valget ganske enkelt,da... pakk sekken og få kar´n UT...her blir det søndagsmiddag i det fri.


Guttungen ville at jeg skulle ringe gudmora og høre om hun også ville være med - og yepp..DET ville både hun og dattera - så vi avtalte at vi skulle svinge oppom dem og plukke dem opp når vi dro hjemmefra.
Men først: ..et bitte lite stopp - for å kjøpe sopp..hehe.. poeten - og søndagsåpne butikka - lenge leve ;)

Så - med soppen godt trødd ned i sekken sammen med andre yummie ingrediensa, satte vi nesen sørover og fikk plukka opp tur-kameratene våre.. og så ble det Tjeldsundet neste stopp..er veldig greit å være der, for - som sagt - da får jeg guttungen med meg.. Vi bruker å være på en plass der jeg kan kjøre bilen helt ned, og dermed lesse på av det man måtte ønske av ved for å ta med... men denne gangen når vi kom, så uuuups!!! ..en STOR og hard sny-skavvel sperra for nedkjøringa... men HAH!! Æ hadde ikkje vært mæ om æ ikkje ser løsninga i det fjerne - og der var den - en smal bit på sia av skavvel´n - akkurat passe brei til at jeg fikk dundra Mosart (I love my car) over og ned på traktorveien..hihihi..risting & holka og hompeti-homp..men ned kom vi =P

Vél parkert og med tingan spredd utover leirstedet, var det tid for å kose seg... guttungen og dattera til gudmora ser nu ut som dem hadde det veeeldig så bra =)
(ok..mange rævva bilda her - kun brukt mobil - og den er DUST hele mobilen...)

Og flinke gudmora spikka og spikka for å gi meg ekstra flis til å få fart på bålet =) 

Fyrbøter - I <3 it! 

Tid for å starte på middagen.. gudmora og dattera skulle ha hamburger +++, mens jeg og guttungen gikk for finnebiff.. og da må det jo bl.a stekes sopp ;) 

Hum-di-dum-di-daaa....å lage mat gjør mæ glaaaa.. særlig når det er utendørs =P 

NAMMMMMM!!! 
Var bare tyttebær-tøtta som mangla - men den uforskamma "tøtta" satt muse stille i kjøleskapet og sa ingen ting om at ho skulle være med - fnys!!!

Fiiiine guttungen jeg har <3 

Bålkos! 

Etter at middagen var fortært, var det tid for kaffe/kakao-kos ved bålet - og jeg hadde med meg fenalår som jeg stekte.. det er jo bare sååå innmari godt =)

Så satt vi nu der å skravla litt og kosa oss mens det gradvis ble mørkt rundt oss...og DET er koselig, det...men dessverre går tida så alt for fort når man har det trivelig, og guttungen - som var begynt å fryse på beina (trur dåkker det er mulig å høre etter når man ber dæm om å kle på seg?), ville hjem - selvfølgelig pc´n som lokka og lurte i det fjerne.. men ok, det - jeg hadde i alle fall fått oppnådd målet mitt for dagen, å få han ut av sløve-modus og ut i frisk luft ;)

Takk for titten, folkens - ha en nydelig dag videre.


4 kommentarer:

  1. Det finnes ingenting i hele verden som er bedre enn finnebiff laget på bålet. Ingenting. Når man har spist det, kan man bare gi opp å lete etter bedre mat for det finnes ikke. God tur :-)

    SvarSlett
  2. Takker...og ja, det er unektelig nyyyydelig =)

    SvarSlett
  3. Så herlig :) Her nede på østlandet er vi også på stranda med bålkos og grilling, men vi har nok litt flere varmegrader en dere :) Nå er det alt for lenge siden vi gjorde det, men etter å ha lest innlegget ditt er det planlagt tur til helgen ja, det er jo bare så kos.

    SvarSlett
  4. Aaaaww...så koselig at man kan være til inspirasjon =) Ja det er kjempekoselig å være ute sånn, og dere blir nok å få en super opplevelse til helga...god tur =D

    SvarSlett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)