søndag 12. januar 2014

KNALLTUR I KULDA =)

Sett sånn..da var det jaggu tredje turen på ei uke på meg...juhuu...dette er braaa =)

Fikk sånn mersmak av å lage søndagsmiddagen ute i det fri etter forrige helg, så i dag bestemte jeg meg for at jeg skulle gjenta suksessen.. prøvde å lokke og lure guttungen med - men nå-nei - ikke den karen, nei... han fordrar ikke å være ute i skauen - og siden jeg ikke ville ende opp i fjær-steinene denne gangen også - vel - da måtte han nå bare få være hjemme, da..noe som egentlig er helt ok - er vant til å dra på disse turene alene - og heller det, enn syting og klaging rundt ørene på meg...

Så da pakka jeg sekken med utstyr og mat - og litt tørr never til opptenning - og røska tak i kameraet og strauk på dør.

Valgte meg et sted ikke så langt unna der jeg var på nyttårsaften - men denne gangen gikk jeg et godt stykke oppover og endte opp på ei flott slette ved foten av Storhornet. Visste om stedet fra før, for jeg har vært der på noen teltturer tidligere - men har ikke vært der på vinterstid før nå..

På tur oppover...KAAAALDT - men utrolig nydelig..

Månefar var visst litt nysgjerrig på hva jeg drev på med - for han fulgte nøye med hele veien ;)

 Var veldig greit å gå - skare stort sett hele veien - for uten den siste biten - oh hjepes!! ...måtte grynne nesten til knes flere steder - kava som en anna gærning i støytan, og kjente på pusten at jeg faktisk nettopp har ligget syk.. men (pust) opp (pæs) kom (pust & pæs) jeg...jadda =)
Fant meg en flott plass i utkanten av sletta, og begynte å leite litt ved... og så var det å få fyrt i gang bålet, så det skulle bli litt middag på meg etter hvert.. dagens meny: hjemmelagde elg-karbonader, bacon, potetmos - og - ikke mins tyttebær - som jeg faktisk klarte å huske denne gangen, hehe =) 

Etter inntatt måltid, var det selvfølgelig tid for litt bålkaffe - og nyte utsikten rundt meg mens jeg skikkelig moillkosa meg i stillheten rundt meg...som jeg nok har nevnt x antall ganger før - finnes ikke noe bedre i hele verden enn den stillheta man får ute i naturen - laaangt unna folk..

Ble jaggu ganske middagstrøtt - så jeg slang meg like godt i horisontalen og lå å titta på naturen rundt meg - får liksom et helt annet perspektiv på ting nedenifra - og beundret himmelen med månen og alle de vakre fargene - og uuuups...plutselig innså jeg at øynene hadde glidd igjen og jeg lå der å små-duppa...hehe..da fant jeg ut at det kanskje var på tide å pakke sammen og sette nesen hjemover - før jeg endte opp med frostskader på unevnelige steder =P

Så rydda jeg opp etter med, da..og starta på returen..ble jo selvfølgelig litt grynning nedover også - men det er liksom litt lettere å kave seg nedover enn oppover - og snart var jeg ute på skare-føret igjen, og da gikk det kjempekjapt... men måtte ta meg tid til å fange et siste, lite bilde av månefar - som fremdeles var ganske så nysgjerrig av seg.. finingen =D

Takk for titten, folkens..

1 kommentar:

  1. Det så riktig så stemningsfullt og fredelig ut!
    Og ordet Moillkosa - det likte jeg :D Har aldri hørt det før, men tror jeg begynner å bruke det....
    Koselig blogg du har, har vært innom før også - oppdaget jeg, men tror ikke jeg har kommentert før.

    hufsa fra Fjellforum

    SvarSlett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)