torsdag 9. januar 2014

TORSDAGSKOZ VED FORRAVATN!

...januar er en totalt dau-periode i jobben min - og jeg har nesten ingen ting å gjøre - noe som selvfølgelig er utrulig kjipt økonomisk - men på den andre sia er det ei fantastisk anledning til å komme seg ut litt midt i uka og nyte det lille dagslyset vi har... og i dag var det en aldeles nyyydelig temperatur ute, så jeg røska tak i sekken, stappa kaffekjelen og gassbrenner´n oppi og strauk på dør..

Dagens tur la jeg til et lite vann som ligger mellom Nordvikmyra og Kilbotn - Forravatnet..utrulig fint der - og veldig enkelt å komme seg dit - perfekt for små kaffe-pause-turer midt i uka =)

Vakkert =)

 Etter hvert begynte stjernene å vise seg frem..jodaaa...de er der - i alle fall ei, tji-hi ;)

 ...og der var jaggu månefar å titta frem også =)

Satte meg ned og fikk kokt meg kaffe og bare nøt stillheta rundt meg - finnes ingen ting i verden som er bedre enn å sitte slik,da - muse stille - og bare lytte til naturens egne lyder - og kjenne at freden og roa sniker seg inn i hele kroppen... er jeg "turbo" fra før - blir jeg nærmest eksplosiv etter at jeg har hatt meg slike turer - jeg formelig bobler over av overskudd og energi - bare synd at jeg ikke har så mye å bruke den energien på - får være begrensninger for hvor mye jeg skal vaske huset - eller hvor mange ganger jeg skal rydde de samme rommene, hehe =P

Etter å ha skikkelig "moill-kosa meg lenge-lenge, var det på tide å starte på hjemveien igjen - koselig, liten granskog jeg gikk gjennom..

..ikke mye sne, akkurat - men vakkert likevel =)

Utrolig flott horisont - som gir lovnad om lysere - og varmere - dager.

Så var dagens kose-tur over - mamma-pliktene kalte...ok, guttungen er så godt som voksen, men likevel - så da var det bare å komme seg hjem, da og få bretta opp ermene og fiksa litt middag til kar´n...jepp...livet er utvilsomt helt toppers =)

Ha en vakker dag da, folkens..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)