mandag 31. desember 2012

VELKOMMEN 2013!

GODT NYTT ÅR alle sammen...tenk - et helt nytt og ubrukt år, som vi kan fylle med hva man vil..gjett om jeg gleder meg... har myyyye som jeg planlegger å gjøre og få til i året som kommer =)

Har satt meg opp ei "så-få-ræva-i-gir-og-gjør-alvor-av-det-liste", med litt av det jeg vil og ønsker - og etter i kveld er første punkt på lista blitt: HUSK Å TA MED KAMERA OG KAMERABAGEN UANSETT HVOR JEG SKAL!!!! Blir ærlig talt en smuuuule frustrert over meg selv av og til... jeg er jo sååå glad i å ta bilder - men som regel klarer jeg å løpe fra kamerabagen 9 av 10 ganger - og veldig ofte har jeg totalt feil objektiv (linse) til formålet...Blah!! Som nå i kveld - nyttårsaften og gode greier... vi bruker bestandig å kjøre ut og se på rakett-oppskytinga sammen med guttungen (vi drikker ALDRI på denne kvelden - ikke siden jeg gikk gravid med karen - og han blir som straks 15 år...)
Altså - vi kjørte som vanlig ut i halv12-tida, og i forkant hadde jeg virkelig vurdert for og imot hvilket objektiv jeg skulle bruke...så jo for meg DE bildene.....og valgte FEIL - som vanlig... og tok IKKE bagen med... men jeg fikk da noen bilder som ble sånn høvelig brukanes - men langt og lenger enn lagt i fra hva jeg hadde sett for meg, hehe... men skitt au...må vel lære før eller senere jeg også...(tror vi, trallallaaaa ;)

Her ser du i hvertfall dagens bildefangst:

Rett før det begynner å "ta av" med futt og fart =)

 Fikk "fanget" noen av de rakettene som ble skutt opp rett ved der vi sto...

..litt kult, da.....

Ble som sagt ikke det store ut av bildene..men man har nå god utsikt utover byen,da..hehe ;)

Her ble det nå liiiitt mer å se =)

Som sagt - IKKE det helt store - men jeg gidder ikke bry meg noe mer med det...ikke noe poeng i å ergre seg over ting man ikke kan gjøre noe med... noe som er et annet punkt på "lista" mi... er en regel jeg prøver å leve etter generelt sett - men det er ikke like lett bestandig - så det er en av de tingene jeg skal jobbe ekstra hardt med i år...

For de som er interessert (og alle andre som likevel leser videre), så er lista mi som følger:


NYTTÅRSFORSETTER - OG ØNSKER for 2013!
  • Ta med både kamera OG kamera-bag´en overalt…….!!!!!!!
  • Jobbe hardt for å forbedre meg selv: - ikke henge meg opp i ting jeg ikke kan gjøre noe med - og tenke meg om minst 3 ganger før jeg åpner munnen.. ord sårer ofte mer enn handling..
  • Gjøre det jeg kan for å hjelpe de rundt meg – som vil ha hjelp – og ikke ”trenge meg på” med hjelp til de som ikke vil ha…man skal ikke være så brennsikker på at alt man gjør og sier er det absolutt rette for alle andre..
  • Være minst like fysisk aktiv som i det gamle året…MINST!!!
  • Tøye grensa for når siste telt-tur skal være… har vært oktober hittil – satser på november i år……..hihihi =)
  • Bestige minst én topp over 1000 meter.. (Årbostad-tinden, here I come..)
  • Ta vare på meg sjøl – både fysisk og psykisk..og lære at jeg også kan ta i bruk ordet NEI av og til….(huff…den der blir tøff….)


Jepp...er litt av ei liste - men ikke uoppnåelig - sant? Har ei Trolltufsa-gruppe inne på Facebook (for de som ikke vet det og kan være interessert..) Der skal jeg også ha lista liggende - og håpet er at flere vil dele sine lister - og så kanskje vi kan være til støtte, hjelp og inspirasjon for hverandre der inne..

Men sukk...nå er det natta for Trolltufsa - klokka er i skrivende stund 02.28 - og jeg er IKKE vant til å sitte oppe å hangle så sent (tidlig?).. så derfor vil jeg bare avslutte med å si tusen takk for følget i det gamle året - og håper dere vil fortsette å følge meg videre i år..

STOR TROLLTUFSA-KLEM TIL ALLE SOM VIL HA!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)