lørdag 29. desember 2012

KVELDSBILDER!

Heeeeeisannnnn folkens - sett sånn - et nytt blogginnlegg fra meg - og det nye året er ikke begynt enda.. wuhuuu for mæ, hehe ;)
I går kveld ble jeg så innmari lei av bare å sitte inne å "trøkke" og kose meg med levende lys, kaffe og strikking (hmm...er det mulig å bli lei av sånt,da? Begynner jeg å bli syk? Hjelpes - skumle saker dette, hehe ;)

I alle fall - det er bare tøv å sitte inne når alt håp er ute (hehe..nå har jeg det bra moro her, tji-hi), så jeg gjorde som så ofte før - heiv meg på telefonen (nei ikke bokstavelig da, må du skjønne...) og fikk tak i gudmora til guttungen - det er ikke begrensninger for hvor mye rart jeg har lurt det stakkars mennesket med på - og i går kveld var ikke noe unntak..hun lot seg gladelig lure med ut i ødemarka og kulda, for å knipse mange flotte (og enda flere ikke fullt så flotte) bilder..

Så jeg fikk fylt litt mer drivstoff på Mosart og plukka henne opp sånn i halv-9 tida i går kveld, (og hadde knapt nok kommet meg ut av døra, før ei anna venninne teksta meg og ville komme på kveldsbesøk...hrmf!!! Typisk - eller?)..og så satte vi nesa mot Evenskjer, og endte opp inni skauen en plass oppimot Trøssemarka (info for de som er kjent her i distriktet)
Vet ikke helt hva det heter inni der, men det er en vei som går laaaaaaaaaangt innover i skauen - ikke en vanlig bilvei - for det eneste som var å skue der, var skispor (som jeg så grusomt ødela med bilspor...sorry..men hadde ikke ski for hånda - hverken til meg, gudmora - eller Mosart ;)

Vi kjørte et par kilometer innover i ødemarka og virkelig mollkosa oss med kakao, nøtter (spesielt kjøpt for anledningen av den snille gudmora) og fotografering.. 

Utrolig hvor stor forskjell det kan bli av ett og samme motiv - her er det brukt kort lukketid..

..her er det liiiitt lengre lukketid...

...og her er det enda litt lengre lukketid..ser nesten ut som dagslys - kult, ikke sant? =)


Var utrolig flott uti marka...

Mange flotte farger - sjøl om jeg ikke helt klarte å fange dem, da.....

Fullmåne og utrolig stjerneklart...ser dere Karlsvogna?

Og her er øverste del av Orion - beltet er halvveis skjult bak en sky, men det er der.. =)


Vi har det bestandig sykt moro i lag når vi er på disse turene - knipser alt mulig rart man kommer over og gjør oss opp sære meninger om ditt og datt - og denne gangen var intet unntak =)

Her knipsa gudmor-venninna meg - "dancing in the dark" =)

Tenkte hun skulle foreviges, hun også - sammen med Mosart og kakaokoppene på panseret - men hun juksa!! og knipsa samtidig som meg, hehe... så det ble et bilde av ei som tar et bilde av ei som tar et bilde....eeeeh, ja.. sjønner? Men bildet (jeg tok) ble nå utrolig stilig - syns jeg, da...
 

Gudmora knipsa mer med kameraet mitt, hun... og her har hun foreviget meg - som øøøh...tja... eeeh....vet ikke helt hva som skjer...må være et anfall av månegalskap ;)

Etter gudane vet hvor lang tid, ble vi så kalde på beina at det var på tide å sette nesen hjemover... det vil si samme vei som vi kom - og som dere ser - kun hjulspor og skispor...noter: ingen snuplass!!

.....nei - ingen snuplass....så hva gjør man da? Jepp!! Rygger!! Så jeg rygga bilen de 2 km ned til veien - uten lys på bilen..(saaaa jo at jeg hadde et anfall av månegalskap ;)...

Nei seriøst - verden var jo så opplyst av månefar at jeg tenkte vel ikke på de svartens billysene...før jeg kom ned på veien og ikke skjønte hvorfor det var så mørkt når jeg kjørte, hahaha =P


1 kommentar:

  1. Det her e jo bare en av de mange rare turan vi har hatt. Men d ble jo noen bra bilda. Tror veien vi var på heter Vinterveien eller no sånt, til høyre rett etter brua på veien opp mot krysset der du tar av mot Nipen

    SvarSlett

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)