tirsdag 11. juni 2013

TTT = TT

....for å oversette tittelen: ToppTurTid = TrimTid, hehe...

Ja for nå er det jammen starta en helt ny sesong med 10-på topp-turer. Ok - det er jo ikke heeelt sant, da - for det er jo inkludert diverse vinterturer - men beina mine og skiene har ikke vært så innmari gode venner i år som jeg hadde håpet på - kombinert med mye drittvær og tilhørende verk i kroppen - så ble det ikke mye "toppturer" på denna tøtta i vinter, nei....

Men NÅ er en helt annen sak.. nå ligger det en hel haug med gamle og nye utfordringer å venter - og jeg er temmelig klar for å gå på alle som én.
I dag starta jeg med den "tyngste" av de letteste toppene - Vetefjell.. (for de som er fra rundt om kring her og ikke vet hvor det er - men vet hvor Sollifjellet er - så er det nærmeste nabo ;)



Selv hvor deilig det var å komme seg ut i marka igjen, ble ikke dagens tur noen kosetur..men en trimtur. Har vært temmelig fokusert på å få opp formen de siste månedene - og derfor har jeg bestemt meg for at en del av disse toppturene skal hjelpe meg med nettopp det. Så jeg raste av gårde oppover bakkan - kun jeg og en neve med mandler - og hadde det riktig så trivelig med meg selv. Sånn midt i strekninga oppover er det spesielt én "tykjebakke" som kan være ei temmelig utfordring uansett form - for ikke å snakke om lungekapasitet, haha... den forbaska bakken fikk meg til å høres ut som en rusten blåsebelg..men misforstå ikke - kjærlighet og hat ligger temmelig knytta sammen - og jeg rett og slett ELSKER den jævla bakken!..nettopp fordi jeg får sånn utfordring.
Så det blir nok garantert en del pust & pæs-tura til oppover der i år =)

Ellers glede jeg meg veeeeldig til de kommende kose-turan som jeg skal på, sammen med familie og venna.. da blir det nok både lengre blogg-innlegg og ikke minst flere bilder.
Men det blir garantert å komme litt innlegg her om kondisjons-turan mine også. Trening er blitt en stor del av livet mitt, og da syns jeg det er bare rett og rimelig at det også får en liten plass her - sjøl om bloggen i utgangspunktet var meint som en frilufts-blog.. så det,så =)

Såh..gå ut og ha et fantastisk liv nu,da - vi "sees" etter hvert =)







1 kommentar:

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)