fredag 25. januar 2013

SKIIIIIIIII O´hoi....

Ok... først av alt nå, så må de av dere som IKKE kjenner meg - og IKKE har fått med seg diverse tidligere innlegg her, være klar over at dagens bragd - meg på ski - alene - i flere kilometer - er ikke noe mindre enn et åttendedels mirakel, hehe... har hatt ski på beina så få ganger i voksen alder, at jeg kan telle det på én hånd.

Men ski har jeg - fikk dem tidligere i vinter - men jeg syns liksom ikke det har vært vær og føre for meg til å driste meg ut.. men i dag fant jeg ut at selv om det var grått ute og sånn ca.5 snøkorn i lufta, så fikk jaggu nok være nok - og stappa ski og staver i bilen og kjørte opp i Folkeparken.. Hæææææææærrrrrrreeeeefreeeeed!!! Det var jo "en million" andre folk der - både med og uten ski på beina - jaja...skal man "drite seg ut", så er det like godt å gjøre det med stil - og mange tilskure.. men jeg fikk nå halt skiene ut av bilen og på beina.. uten å ramle i det hele tatt..wuhuuuu..tøff i trynet nå, ja =)

Så var det å begynne ferden, da...eeeeh... det går jo skispor i alle mulige retninger der oppe, så jeg fant ut at jeg skulle velge et som så ut til ikke å være så bevandret av folk uten ski - og det gikk veldig så bra - helt til jeg kom på en bakketopp - og skulle neeeed på andre siden...det var jo bratt - og langt - og nevnte jeg bratt? =P
Men skitt au - var jeg kommet så langt (som egentlig ikke var noe langt i det hele tatt), så skulle jeg jaggu utfor der....og satte av gårde..........................og nå går vi videre til resten av turen (men det skal dere vite, at snømannen Kalle holdt på å få seg ei kjærring i dag... say no more - og tolk det som du vil, hehe ;)

Fikk tatt noen få bilder også - men siden jeg kun hadde telefonen til hjelp, ble nå kvaliteten så som så..

Utsikt mot  Vetefjellet og Sollifjellet.

Straka vegen her...hui hvor det går =P


...og forbigått ble jeg jaggu også - egentlig ikke noe sjokk det, da ;)

Men resten av turen, ja....tja - joo...den gikk overraskende bra - og jeg storkosa meg for meg sjøl...men en ting som IKKE var noe kos, var at jeg totalt glemte det faktum at jeg hadde på meg helt nye sko...VET jo så innmari godt at meg + nye sko = gnagsår... så jeg klarte selvfølgelig å få en fint, lite sår på hver fot...blah!!  Men det er jo ikke noe å lage noe oppstyr av - har jo bare meg sjøl å takke som ikke surra på sports-teip....så jeg gjorde vende-reis da det begynte å svi - stavra meg hjem og fikk av skoene og på med plaster - jepp..funka fint det =)

Og vet dere hva?? Jeppz, yess og jada - jeg skal på flere turer, jeg - for det her var skit-gøy ;)


Ha en flott dag nå da, alle sammen..og siden det er fredag i skrivende stund: 

GOD HELG! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)