tirsdag 30. september 2014

..PÅ'n IGJEN.. :)

Heisann & hoppsann her inne, nå på slutten av september...er på tur nordover, jeg..og tenkte å sniiiike inn et lite innlegg om turen så langt 😊

Gleda meg masse-masse til å ta fatt på kjøringa, så jeg pakka i bilen allerede lørdag ettermiddag...

...og for å få tida til å gå på søndag, traska jeg meg (for "ørtende" gang) en runde i nærområdet...og fant jaggu enda et motiv som ville bli foreviget, hehe..

 Dagen gikk nå - sakte men sikkert..og tidlig ettermiddag kunne jeg endelig kravle meg inn bak rattet..venta så lenge, fordi guttungen - som hadde vært nede på høstferie - skulle være med og hoppe av på flyplassen først.
Som en sånn siste "mamma/Marcus-koz, stoppa vi på Kongsvinger og spiste middag..

Trur det er det beste biffsnadderet jeg har smakt - ever!!!

Vel - når maten var fortært, satte vi nesen mot Gardermoen..skal innrømme at det var ganske trasig å si hadet til poden - men trøsta meg med at ei lita uka, så er jo jeg oppe i Harstad og får treffe han igjen ❤

Så - med guttungen avlevert, kommanderte jeg Henry på hjul mot vestlandet...hadde bestemt meg for å kjøre Telemark, så jeg la ruta om Hønefoss og Kongsberg, og vidre mot Notodden, så jeg fikk kursa meg inn på E134..og så bar det straka vegen rett vest, hehe 😉

Siden det ble så seint før jeg starta, ble jeg jo kjørende mesteparten av tida i mørket...men til slutt parkerte jeg kjærra på det meste vindfulle stedet jeg fant oppå vidda, og tok kvelden...og tru mæ - æ moillkosa mæ mens vinden reiv og sleit i bilen...rigga setet til, korra meg inn i soveposen, slengte føtter'n på (dash)bordet og tok meg et lite glass vin mens jeg så på stjernan (som av og til titta frem) og hørte vinden hyle på utsida...oooh lykke 😃

Nattaaaa 😊

 ..og sånn så det ut der jeg hadde parkert..

Utrulig vakkert ❤

Etter å ha spist frokost og sikla meg ferdig over det nydelige terrenget - gikk ferden vidre - og mot Odda..

Men først et lite stopp ved den utruuuulig fantastiske Låtefossen

..vakkert...sant?

Elva som har utspring fra fossen..fantastiske farga ❤

Så var jeg i Odda, da..har så vanvittig sansen for det stedet, så jeg - som vanligvis ikke stopper særlig lenge på hvert sted - eller tar bilder av hus - fant meg en parkeringsplass og traska rundt omkring for å få med meg litt av byen...og tok faktisk bilde av en utrulig kul bygning.

...når jeg var ferdig med å traske rundt, kjørte jeg meg en runde i tillegg...
og SEEEEE ka æ fant!
❤❤❤❤❤❤
Oooh - skulle sååå ønske at jeg hadde en sånn...og ikke minst at jeg hadde lov å kjøre den...et mål å jobbe mot, hehe 😊

Akk ja...! ..med tungt hjerte forlot jeg den fantastiske Peter'n og tok veien nordover mot Tyssedal og fjellet - og så vestover igjen, mot Bergen og til slutt Øygarden..

Måtte bl.a over ei lang bru...og se så kult - ser ut som æ ror midtfjords, tji-hi 😉

Var på supertrivelig venninnebesøk hos ei jeg har kjent i rundt 28 år ❤

Sov over hos venninna mi og familien hennes fra i går til i dag - og så - etter en god natts søvn..en enda bedre dusj og massevis av skravling, tok jeg farvel med tuppelura med en megastor klem - og kjørte vekk 
fra sånne her flotte omgivelser og satte kursen nordover....

...og da får jeg bare si: fortsettelse følger 😉

CU

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)