mandag 1. april 2013

AMPUTERT PÅSKE!!!!!

Jepp - så skriver vi faktisk 1.april - det er kveld, og påska for i år er definitivt over.. og her sitter jeg da - og prøver å komme til hektene igjen. Ikke fordi det har vært en sykt bra påske med tusen og dæven ting som har foregått, og høyt tempo over mental fatte-evne..MEN fordi både jeg og guttungen har vært syk hele fordømrade påska..sååååå koselig...NOT!

Hadde DE forventningene til denne høytida, og hadde tatt sikte på å få kommet meg mye ut i marka, og brukt skiene kjempemye...hahahaaa....der gikk jeg jaggu fem på, ja... og ikke nok med at skjebnen har sittet der å drevve ap med meg - én dag urven - én dag grei form - én ny dag urven......men den har jaggu fått værgudene på lag også - de har nok virkelig storkosa seg med å rekke tunge og frøse til oss, så det har hagla hvitt rundt ørene på oss i dagevis...og da har man jo måttet hjelpe til med å skufle litt også - syk eller ikke syk - har ikke hatt samvittighet til å la gubben ta alt helt aleine - hele tida.. heldigvis har leieboer´n også tatt i et tak - men fresen ser ut til å ha slått seg på lag med skjebnen og værgudan, for den har forbrukt splinter på et særdeles høgt nivå.. (jepp - splinter - enten skjønner du med én gang hva jeg snakker om - eller så gjør du det ikke - blir ikke å forklare det noe nærmere uansett, hehe ;)

Akk ja - sånn går nu dagan...og jeg skal nå ikke klage så grusomt mye heller...litt farting ble det nå på meg, sjøl om det var før påska starta...Fredag før "den stille uke", var jeg sammen med gudmora til guttungen og mora mi over grensa til Sverige og shoppa litt til bl.a den forestående konfirmasjonen vi har i mai... og det var trivelig - og vi (altså gudmora og jeg) avslutta turen med å kjøre mora mi hjem til øya - og dermed fikk jeg kommet meg en tur dit også - noe jeg har hatt lyst til lenge - men ikke hatt mulighet til..

Og som sagt - nå sitter jeg her da - og ute SNØR DET!!!! (nei - ingen aprilspøk det...) 

Guttungen sover fordi han fremdeles er syk - så det blir ingen skolestart på han i mårra... og gubben ligger også - skal ikke se bort i fra at det er hans tur til å få ei uke med koselig besøk av Herr & Fru. Haupina von Feber..

Men nå skal jeg tusle meg tilbake til strikkinga og tv´n....har strikka 3 par lester til faren min i str. hest (les str.46), og sett sånn ca.60 episoder av Stargate SG-1 på Netflix.... aldri så ille at det ikke er godt for noe, hehe..



Stor Trolltufsaklems til alle - forhåpentligvis basseluske-fri ;)

(bra synd på mæ, ja?..hehehe..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)