tirsdag 24. mars 2015

JU-HUUUUUUU 2015 =)

....seriøst - nå er det så lenge sida jeg har blogga, at jeg nesten hadde gitt opp hele greia...en av grunnene - eller rett og slett GRUNNEN!!!! er at jeg fremdeles - etter 3/4 år - ikke har pc, og syns det er for knotete å sitte å blogge via telefonen.... (spesielt siden jeg før jul klarte å drukne god-telefonen min - og nå har en latterlig liten sak, som knapt nok duger til å ringe med...dritt-telefon!!)

Men - her er nå ei lita oppdatering på de siste månedene.. jeg "stranda" jo oppe i Harstad igjen i november, og flytta inn i ei lånt campingvogn....og STORTRIVES med tilværelsen... "problemer" som klesvask og dusj, løses på enkel måte - jeg dusjer primært på treningssenteret (hvor jeg er å trener minimum 5 ganger i uka) og låner vaskemaskin hos slekt/venner..ergo - ingen problemer ;)
Vanntanken er ikke i drift, så jeg må hente vann i ei svær plastkanne - men so what? ...god styrketrening, hehe..
Ellers har jeg alt jeg trenger der i vogna - og jeg kommer og går akkurat som jeg lyster...flakser rundt i distriktet her oppe, både tidlig og seint. Elsker å røske med meg maten min og spise spesielt frokosten ute i det fri - vanligvis i ei eller anna fjære, siden jeg ikke er på talefot med skiene mine - og dermed ikke kommer meg særlig opp i høyden.

Har hatt utrulig mange, koselige små-turer for meg selv i vinter..i all slags vær...har tatt en del bilder - med den før nevnte dritt-telefonen - så kvaliteten er nå så-som-så... men legger ut noen av dem under her... har jo et flotters speilreflekskamera med masse objektiv og annet utstyr - men gidder ikke bruke det nå - nettopp fordi jeg ikke har noen pc å legge bildene inn på, for å jobbe med dem.. (jadajadajadaaa..SKAL kjøpe meg ny laptop - etter hvert =P )
Siden jeg ikke har prioritert bloggen, men liker å dele litt av det jeg gjør, har jeg laget meg en Facebook-side - "My Magic Moments", der jeg legger ut en del av bildene fra turene mine...hvis noen er interessert ;)

Ellers er ståa sånn, at jeg blir nå boende i vogna frem til i midten/slutten av mai - da leverer jeg den tilbake, og så er det tilbake til bil-tilværelsen igjen... i kombinasjon med litt telting, samt gammer og soving under åpen himmel...ooooh kor æ glede mæææ =D
Blir nok også å være en del hjemme på øya i huset der mamsen bor pr.i dag - for hun skal flytte på sykehjem om ikke så alt for lenge, og da tenkte jeg å bruke litt tid på å rydde opp i huset der...men utover det - naturen kaller - og da må jeg bare være lydig og høre etter, da =)

Yuppzi-yeppz...det var ei liiiita oppdatering fra meg - ikke det helt store - men nå vet dere i hvertfall hva som skjer i Trolltufsa sitt liv (....med tanke på at jeg ellers går under benevnelsen Turbotøtta, har jeg vurdert å bytte "navn" - Turbotrollet... DET blir vel bra, det...hehehe ;)

Her er som sagt litt av de siste månedene mine i bilder....dessverre med elendig kvalitet - men bedre enn ingenting :)

Utsikt mot den majestetiske Årbostad-tinden...den som mamsen min bor rett under - for de som har lest og husker tidligere blogg-innlegg ;)

Dette og bildet under er tatt på en av mine mange fantastiske turer i fjæra på Årbostad (Andørja)


Litt kvalitetstid for meg selv, etter at alt var gjort klappet og klart for julefeiringe hos mamsen..


Liker å leke mæ - heeeeilt aleina :)

Årets første bål...på Aunfjellet utenfor Harstad

En nydelig og stjerneklar kveld på Gangsåstoppen i Harstad

Vakker mårra med utsikt mot Harstad og Grytøya

Ake-tiiiid (som sagt - æ lika å leke mæ)

Fra en av frokost-turan mine...i Trondenes-fjæra i Harstad

...okey...dette er jo ikke akkurat et turbilde - men jeg ble så fascinert over hva kong Vinter klarer å få til :)

...eehemm...trur ikke denna karen er like imponert, hehe...men stilig er han, der han står vakt, på veien over Bjørnfjell mot Sverige

Utsikt fra campingvogna...bare rett & slett elsker det gamle, falleferdige huset som er min nærmeste nabo :)

Fra en anna frokost-tur...i Lødingen

Nyter godværet i Tjeldsundet, utenfor Harstad

Gammel stein-molo fra et annet sted i Tjeldsundet...simpelthen elsker å sitte utpå der og dingle med beina, gjerne i kombinasjon med frokost-spising ;)

Vakkert :)

Tatt i fjæra på fantastiske Kveøya utenfor Harstad.... DER skal æ telte til sommer'n :P

Maaaaasse kos <3

Rombaksbrua utenfor Narvik

Ville ha med meg de første solstrålene på vårjevndøgn, så jeg var nede i fjæra kl.06.15 og kosa meg, jeg :)

Som den paganisten jeg er, feirer/ markerer jeg 8 "vendepunkter" i naturen i løpet av året...og vårjevndøgn/Ostara er en av dem..
I år var jeg så heldig og fikk selskap - og vi storkoste oss i ei fantastisk flott grillbu, på (Klåp)Heia på Andørja

Yeppz...det var alt for denne gang...
Ha en super vår, folkens - jeg lover å gi lyd i fra meg igjen - om ikke så ALT for lenge =)

Trolltufsa-klemz
til
dæ og dæ og dæ og DÆ ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hadde vært koselig med en kommentar om hva akkurat DU syns om bloggen min.. =)